موفقیت با شیمی دهم مبتکران
نوشته شده توسط : ساناز

شیمی دهم مبتکران

در این مقاله می خواهیم ابتدا روش های تست زدن درس شیمی را بررسی کنیم و سپس منابع معتبری مثل شیمی دهم مبتکران را به شما معرفی کنیم.

روش های تست زدن شیمی کنکور

در زیر تعدادی از سوالات شما درباره ی شیوه ی تست زدن این درس را بررسی خواهیم کرد.

-        بعد از آموزش باید به سراغ تست های شیمی رفت یا سوالات تشریحی؟

در حقیقت جنس سوالات شیمی با دروس دیگر متفاوت است. به این صورت که تست ها دو دسته اند؛  60  درصد سوالات، همان حفظیات می باشند و 40 درصد مسائلی می باشند که به تست تبدیل شده اند مانند استوکیومتری، ساختار لوییس و .. . پس در این جا برای رسیدن به موفقیت لازم است تا ابتدا به سراغ سوالات تشریحی بروید و آموخته های خود را تقویت کنید.

-        زمان در تست زدن مهم است؟ هنگام تست زدن زمان بگیریم؟

معمولا در تست های اولیه که به قصد یادگیری تست می زنید، رعایت زمان مهم نیست. در مورد تست های آموزشی که در ابتدای راه زده می شوند، نمی توان انتظار داشت که زمان استاندارد پاسخ گویی رعایت شود. در حقیقت اگر برای بار اول است که تست زدن مبحثی را شروع کرده اید، نیازی نیست که خیلی خودتان را درگیر زمان کنید.

اگر بار دوم است که آن مبحث را تست می زنید، رعایت زمان می تواند کاربردی باشد ولی نه به این صورت که اگر زمان استاندارد پاسخ گویی به سوالات به اتمام رسید، از ادامه پاسخ گویی خودداری کنید، بلکه به این معنا که باید مدیریت زمان را بیاموزید و زمانی که متوجه می شوید سوالی بعد از گذر چند دقیق حل نشده آن را رها کرده و به سراغ بعدی بروید تا بتوانید از وقت خود استفاده بهینه داشته باشید.

در مرحله ی آخر اگر شرایط شبیه به آزمون است و در حال آماده سازی خود هستید و برای آخرین بار قبل از آزمون اصلی به تست زدن آن مبحث پرداخته اید کاملا و به صورت سر سخت زمان را در نظر بگیرید و سعی کنید زمان خود را مدیریت کنید.

 

-        آیا بعد از پاسخگویی هر تست به سراغ پاسخ نامه برویم یا این روند اشتباه است؟

جواب این سوال به تستی که می زنیم بستگی دارد. اگر در ابتدای راه هستیم، تست های اولیه با تست های دفعات بعدی کاملا متفاوت می باشند. حال اگر در این مرحله به پاسخ نامه مراجعه کنیم حتما مشکلی وجود دارد که ناشی از عدم یادگیری صحیح ما می باشد زیرا در اکثر کتاب های کمک درسی مثل شیمی اقتصاد دهم مشاوران مبتکران روند تست ها از آسان به سخت است. در این مرحله شما باید به سراغ درس نامه هم بروید و آن را با دقت مطالعه کنید.

اگر در اواسط تست زنی و مشغول پاسخ گویی به تست های متوسط هستید، در صورت برخورد به مشکل و سوالی که نمی توانید حل کنید، مراجعه به پاسخ نامه مشکلی ندارد. پاسخ نامه در این مرحله باید برای شما نقش کمکی ایفا کند یعنی با مشاهده ی آن به سرعت ایده ی حل تست به ذهنتان برسد  و خودتان به حل آن اقدام کنید. زمانی که به صورت کامل در تست زدن خبره شدید، هر 20 الی 30 تست به پاسخ نامه رجوع کنید و پاسخ ها را چک کنید. سعی کنید در ابتدا به هیچ وجه به سراغ پاسخ نامه نروید زیرا ایده ی حل سوال را به شما می دهد.

در مرحله ی تست زدن، استفاده از یک کتاب معتبر و جامع شما را در پیمودن راه موفقیت بسیار کمک می کند. با خرید کتاب زیست جامع خیلی سبز یا حتی اقتصاد دهم مشاوران و صدها کتاب تست و کمک  آموزشی دیگری که ما برای شما در سایت دورخیز قرار داده ایم، می توانید راحت تر به موفقیت برسید.




:: برچسب‌ها: شیمی دهم مبتکران , اقتصاد دهم مشاوران , خرید کتاب زیست جامع خیلی سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: